Doskonale spisali się nasi uczniowie w składzie: Alicja Rzewuska (3 Tn), Rafał Mówiński (4 Tn), Szczepan Oleszkiewicz (1 Tg) oraz Jan Dębski (1 Tn), którzy w auli II Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie wywalczyli po pasjonującej czterogodzinnej walce brązowe medale w Finale Wojewódzkim w szachach drużynowych dziewcząt i chłopców.
Do zawodów zgłosiło się 19 szkół z województwa zachodniopomorskiego, a ostatecznie sklasyfikowano 15. Grano 7 rund systemem szwajcarskim. Reprezentacja szkoły to 4 uczniów, w tym (obowiązkowo) co najmniej jedna dziewczyna.
Nasi reprezentanci wygrali 4 mecze: z II LO Szczecin (3:1), I LO Stargard (2,5:1,5), ZS 1 Szczecinek (3:1) i I LO Koszalin 2,5:1,5. Zremisowaliśmy 2:2 z ZS 1 Kołobrzeg, a pokonali nas: XIII LO Szczecin (0:4) oraz ZS 1 Stargard (1:3)
Turniej wygrało XIII LO w Szczecinie przed ZS 1 Kołobrzeg, a ZSEE zajęło III miejsce. Serdeczne gratulacje i podziękowania za włożony wysiłek i znakomity wynik!
Opiekunem zespołu jest nauczyciel wychowania fizycznego Marek Rudżko
Trzeci rok z rzędu wygrywamy konkurs historyczny IPN „ Z Gryfem w tle”!
10 grudnia 2018 r. odbył się finał konkursu organizowanego przez oddział Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie: „Z Gryfem w tle. Poznaj najnowszą historię Pomorza Zachodniego (1945–1990)”. Tegoroczna edycja konkursu poświęcona była historii mniejszości narodowych na Pomorzu Zachodnim.
Do finału zakwalifikowanych zostało 12 uczniów z czterech zachodniopomorskich szkół, w tym aż 5 uczniów ZSEE:
Andrzej Dolewski (3 Ta),
Sebastian Grzybowski (4 Tg),
Jakub Hubkiewicz(4 Tg),
Paweł Królewski (4 Tg),
Bartłomiej Witek (4 Tg),
Miło mi poinformować, że I miejsce zajął nasz reprezentant Bartłomiej Witek, a Paweł Królewski zdobył 4 miejsce.
Szkolne Koło Wolontariatu baaaaaaardzo gorąco dziękuje uczniom, nauczycielom oraz pracownikom ZSEE, którzy wsparli tegoroczną edycję MOTO MIKOŁAJÓW. Motocykliści o Wielkich Sercach zbierali słodycze i upominki na imprezę Mikołajkową dla dzieciaków z Domów Dziecka oraz Świetlic Środowiskowych, a MY razem z nimi. Finał akcji miał miejsce 8 grudnia 2018r. na terenie „Kąpieliska Arkonka”. Uczniowie z Naszej Szkoły pomagali w rozstawieniu nagłośnienia oraz pawilonów. Dziewczyny z wolontariatu: Kasia i Marta zarządzały stoiskiem z wypiekami i słodyczami. Było trochę chłodno, ale atmosfera za to gorąca. Liczymy, że w przyszłym roku dołączy do akcji więcej osób, aby uśmiechy na twarzach dzieci były jeszcze większe.
Koordynatorki akcji: Aretta Zalewska i Anna Kowalska –Obarzanek.
I FESTIWAL SZKOLNYCH KÓŁ EDUKACJI MORSKIEJ „THE FRIEND SKEM TROPHY” 27.11.2018 r.
Uczniowie klasy 3 Td, członkowie Szkolnego Koła Żeglarskiego ZSEE- TME, zostali zaproszeni przez Zespół Szkół Nr 3, aby zaprezentować swoją pasję, hobby.
Uczestniczyliśmy w różnych zabawach i konkursach, a na koniec mogliśmy przejść specjalny żeglarski escape room zbudowany przez tamtejszych uczniów. Był to miło spędzony czas, a w szczególności dobra możliwość zaprezentowania działań Koła Żeglarskiego ZSEE-TME, które rozwija, motywuje oraz integruje uczniów naszej Szkoły.
Adam Kołaczek-Szymański 3Td
foto. Barbara Biernat
HARMONOGRAM TURNIEJU W ZSEE W SZCZECINIE.
II MIEJSKI TURNIEJ DEBAT OKSFORDZKICH
DZIEŃ PIERWSZY – ELIMINACJE 4 XII 2018 R.
08 45 – zbiórka uczestników Turnieju Debat w auli ZSEE.
09 00 – uroczyste otarcie Turnieju Debat.
09 15 – losowanie układu drużyn w dwóch grupach (A i B) oraz tematów – (spośród 4 podanych).
09 30 – losowanie stron 1 debaty.
09 45 – 1 debata (do 40 min. – po 4 minuty dla kolejnych mówców).
10 35 – podanie wyników 1 debaty po naradzie sędziowskiej.
10 40 – losowanie stron 2 debaty.
10 55 – 2 debata.
11 45 – podanie wyników 2 debaty po naradzie sędziowskiej.
11 50 – losowanie stron 3 debaty.
12 05 – 3 debata.
12 55 – podanie wyników 3 debaty po naradzie sędziowskiej.
13 00 – losowanie stron 4 debaty.
13 15 – 4 debata.
14 05 – podanie wyników 4 debaty po naradzie sędziowskiej.
14 15 – podsumowanie debat i wyznaczenie czterech drużyn, które zakwalifikowały się do etapu II Turnieju Debat.
Dwie drużyny: A (A1, A2, A3, A4) oraz B (B1, B2, B3, B4).
Układ tabeli rozgrywek prowadzonych równolegle w dwóch salach:
Debata: A1–A2 i B1–B2.
Debata: A3–A4 i B3–B4.
Debata: A1–A3 i B1–B3.
Debata: A2–A4 i B2–B4.
Dwie pary półfinałowe:
Pierwsza drużyna z grupy A i druga drużyna z grupy B.
Pierwsza drużyna z grupy B i druga drużyna z grupy A.
DZIEŃ DRUGI – PÓŁFINAŁY I FINAŁ – 5 XII 2018 R.
09 00 – uroczyste otarcie drugiego etapu Turnieju Debat w auli ZSEE.
09 10 – losowanie tematów dla pierwszej i drugiej pary półfinałowej.
09 15 – losowanie stron w pierwszej parze półfinałowej.
11 35 – losowanie stron w debacie o trzecie miejsce.
11 50 – debata o trzecie miejsce.
12 40 – podanie wyników debaty o trzecie miejsce po naradzie sędziowskiej.
13 00 – przywitanie gości Turnieju Debat i wprowadzenie do debaty finałowej.
13 15 – losowanie stron w debacie finałowej.
13 30 – debata finałowa (do 45 min. – po 5 minut dla kolejnych mówców).
14 25 – podanie wyników debaty finałowej po naradzie sędziowskiej.
14 30 – wręczenie nagród i podsumowanie II miejskiego Turnieju Debat. Bankiet.
Układ tabeli rozgrywek:
Pierwsza debata półfinałowa: 1 miejsce w grupie A i 2 miejsce w grupie B.
Druga debata półfinałowa: 1 miejsce w grupie B i 2 miejsce w grupie A.
Debata o trzecie miejsce – zespoły, które przegrały w obu półfinałach.
Debata finałowa: zwycięzcy z obu półfinałów.
TEZY II MIEJSKIEGO TURNIEJU DEBAT W ZSEE W SZCZECINIE 4–5 XII 2018 r.
(OSIEM TEZ HISTORYCZNYCH)
Faza eliminacji – 4 XII 2018 r.
Opowiedzenie się po stronie Napoleona Bonaparte było jedyną realną szansą na odrodzenie Polski w XIX w.
Autonomia galicyjska odegrała istotną rolę w polskiej irredencie przed 1914 r.
Orientacja na Rosję przed 1914 r. była optymalnym rozwiązaniem dla sprawy polskiej przed i w trakcie Wielkiej Wojny z lat 1914-18.
Koncepcja ugody z zaborcami była zdradą sprawy polskiej w okresie braku niepodległego państwa (od 1795 do 1918 r.).
Faza finałowa (półfinały i finał) – 5 XII 2018 r.
PÓŁFINAŁY:
Nie walka i działania podejmowane przez Polaków w latach wielkiej wojny, ale klęska państw centralnych oraz rewolucja w Rosji doprowadziły w istocie do odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 r.
W interesie Polaków należało zbudować solidne podstawy kapitalizmu na ziemiach pod zaborami, a nie wszczynać kolejne działania powstańcze.
O TRZECIE MIEJSCE:
Rodzima dyplomacja polska w XIX w. mogła przynieść sprawie polskiej większe korzyści niż kolejny romantyczne powstania narodowe.
FINAŁ:
Rusyfikacja i germanizacja w istocie bardziej wzmocniły świadomość narodową i wolę walki Polaków o własne niepodległe państwo niż nam realnie zaszkodziły.
TECHNIKUM ELEKTRYCZNO-ELEKTRONICZNE IM. PROF. M.T. HUBERA w Szczecinie jest wśród 100 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Złotej Szkoły 2024".